Ben ik te Ho Chi Minh voor je? - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Simone Vogel - WaarBenJij.nu Ben ik te Ho Chi Minh voor je? - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Simone Vogel - WaarBenJij.nu

Ben ik te Ho Chi Minh voor je?

Door: Simone Vogel

Blijf op de hoogte en volg Simone

26 Juni 2014 | Vietnam, Nha Trang

25-06-2014 (woensdag)
Na een lekker, maar warm en kort nachtje op ons gemak opgestaan en klaargemaakt. Tijdens het wandelen door de stad op zoek naar een plekje om lekker te ontbijten ging ik van de luchtvochtigheid en warmte bijna van mijn stokje. Snel een restaurantje in en na een giga sapje, water en een kom kippennoedelsoep ging het al snel beter.

Tegenover het restaurantje zat een indoor-markt, dus daar hebben we een rondje gemaakt. Heel veel kleding en prullaria, maar ook heerlijk uitziend eten, dus daar komen we zeker nog voor terug. Gelukkig was het hier niet zo hectisch als in de souks van Marrakech, waar het ons heel erg aan deed denken. Het was wel net zo smal en druk, maar je wordt hier in principe niet zomaar aangeraakt, zeker als vrouw niet, dus dat is fijn.

Eenmaal buiten regende het, dus besloten we een stadswandeling te maken. Harald doopte zichzelf om tot `Mr. Guide` en met behulp van onze reisbijbel (de Lonely Planet) kwamen we lang de meest prachtige stukjes van `district 1` in Ho Chi Minh. Op de straatmarkt verbaasden we ons over het heerlijke fruit en de ratten die rustig over straat scharrelen, bij het Bitexco Financial Center gingen we het Skydeck op en hadden een prachtig uitzicht over de stad en bij een kathedraal, het postkantoor, theater en stadhuis hebben we ons staan vergapen aan al het moois dat we zagen. Grappig detail: in het postkantoor werd ik aangesproken door een local: of ik een foto wilde maken. Ik begreep hem blijkbaar verkeerd, want hij wilde met MIJ op de foto. Ik vond het wel leuk en grappig, dus dat heb ik gedaan. Het is fijn om blond te zijn :-).

Na onze wandeling hebben we nog even zitten chillen met een kop koffie om onze verdere reisplannen te bespreken en toen merkten we pas hoe zwaar onze lijven voelden na een hele dag wandelen en indrukken in een nieuwe stad (om nog maar te zwijgen over de adrenalinestoot die je krijgt elke keer als je met gevaar voor eigen leven een soort kamikazestunt uithaalt om de straat over te steken). We besloten terug naar het hotel te gaan achterop een brommer. Dat is dus: brommerbestuurder, Harald en Simone op 1 brommer! Het was echt ZO grappig en avontuurlijk, we hebben de smaak helemaal te pakken.

`s Avonds zijn we neergestreken in Hoa Tuc, een traditioneel Vietnamees restaurant waar we onze buikjes rond hebben gegeten voor een schijntje.

26-06-2014
Een gekke dag: gisteravond hebben we besloten om een stuk kust te skippen en een `sprong` van 350 kilometer te maken naar een grote kuststad. Gevolg van zo`n spontane keuze: je moet op de bonnefooi naar het vliegveld (trein en bus konden we zo kort dag niet regelen). Snel de tassen ingepakt en ontbeten om naar het vliegveld te gaan. Eenmaal daar bleek de Vietnamese `laat-maar-waaien-mentaliteit` in ons voordeel te werken: om 14.00 kochten we tickets en om 15.50 zaten we in het vliegtuig. Om 17.00 zaten we alweer in een taxi naar het centrum van Nha Trang, een uitgestrekt kustplaatsje met een hoop cultuur en wat eilandjes.

Het hotel dat we hadden uitgezocht bleek alleen nog hele dure kamers te hebben, dus zochten we verder. Binnen vijf minuten hadden we al een ander hotel gevonden, een heerlijke kamer met korting op loopafstand van het strand.

Na een kort wandelingetje langs de boulevard neergestreken in een restaurantje met cocktails voor 1,5 euro en viergangenmenu`s tussen de vier en negen euro. Prima gegeten en gedronken voor weinig dus. Morgen gaan we er ook weer ontbijten voor een euro per persoon en daarna watervallen en pagodes bezoeken, lekker cultureel. Ik heb er nu al zin in!

  • 26 Juni 2014 - 21:08

    Irene:

    Hi,

    Wat een leuk verhaal.
    Het deed me een beetje aan Singapore/Bali denken vorig jaar, maar dan toch weer met een andere twist.
    Heerlijk om per dag je reisplan bij te kunnen stellen en lekker te chillen voor n paar centen.
    Was ook leuk om ff te skypen: ver weg en lekker dicht bij.
    Blijf vooral genieten van alle wonderlijke ervaringen en prachtige natuur en doe rustig aan in hitte.

    dikke kuz, Mama

  • 27 Juni 2014 - 01:16

    Bart:

    Leuk joh!

    Bel / skype mijn even als jullie tijd hebben, ben benieuwd naar de rest van de verhalen.

    Tip: Citadel in Hue (imperial city)

    Groetjes Bart

  • 27 Juni 2014 - 09:41

    Gerda:

    Heb nu even tijd gemaakt om rustig jullie verslagen te lezen, en wow wat een indrukken hebben jullie al moeten verwerken. Jullie zijn echt in een andere wereld, ,leuk om jullie belevenissen te volgen. Heb me voor de zekerheid geaboneerd op jullie reisverslagen, dus ook in Miami kan ik het blijven volgen. Heel veel vakantie plezier samen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Ik ben journalist. Wanneer mijn vriend en ik vakantie hebben, gaan we het liefst een nieuwe plek ontdekken. We reizen dan rond, vaak zonder vastgelegde plannen, en bloggen over alles wat we tegenkomen.

Actief sinds 25 Mei 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 30037

Voorgaande reizen:

14 Mei 2023 - 26 Mei 2023

Tweede kans IJsland

13 Oktober 2019 - 27 Oktober 2019

IJsland, land van vuur en ijs

22 Januari 2019 - 08 Maart 2019

Backpacken door Argentinië, Bolivia en Peru

17 November 2018 - 24 November 2018

Ierland

11 September 2016 - 29 September 2016

Dominicaanse Republiek

23 Juni 2014 - 19 Juli 2014

Vietnam

30 Mei 2013 - 14 Juni 2013

Marrakech - werken en bijtanken

23 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Londen UEFA

Landen bezocht: