Even geduld... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Simone Vogel - WaarBenJij.nu Even geduld... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Simone Vogel - WaarBenJij.nu

Even geduld...

Door: Harald

Blijf op de hoogte en volg Simone

07 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

05-07-2014
Vandaag weer een nieuwe update. Helaas heeft de pech toegeslagen aan deze kant van de aardbol. Simone is geveld door hardnekkige buikklachten en alle bijkomende verschijnselen. Dit houdt in dat we even pas op de plaats moeten maken in Hanoi.

Vrijdagavond, voor en tijdens de vlucht begint het al. De vlucht verloopt wel soepel, maar Simone heeft toch geen prettig uurtje. In het vooruit geboekte hotel zoekt ze snel haar bedje op met natte, koele washandjes in haar nek.

De volgende ochtend lijkt het wat beter te gaan, maar dat slaat snel om. Ik overleg met de eigenaresse van het hotel, en ze belt een taxi voor ons naar ' l'Hopital Francais d'Hanoi'. Hier nemen ze haar klachten behoorlijk serieus en snel worden er wat tests en een röntgenfoto gemaakt. Een eenduidig oordeel komt er helaas niet, al worden wel de ergste mogelijkheden uitgesloten. Twee uur later staan we weer buiten, wel met een hele batterij medicatie, van ontstekingsremmer en pijnstillers tot medicijn wat haar buik weer rustig moet maken.

06-07-2014
De volgende dag gaat een stukje beter. We zijn inmiddels wel verhuisd, omdat ik vond dat we meer comfort moesten opzoeken als Sim zich slecht voelde.

We doen heel rustig aan, maar voor het eerst in 24 uur gaat er weer wat eten in. We maken zelfs een mooie stadswandeling door Hanoi en komen langs mooie plekjes zoals het Hoan Kiem-meer, de verschillende ambachtswijkjes en de laatst overgebleven oude stadspoort.

Gevoed door het feit dat het beter gaat hopen we dat de stijgende lijn en maken we weer plannen. We willen naar Ha Long Bay, een must-see op onze tocht. UNESCO Werelderfgoed met meer dan tweeduizend eilanden waar de aarde haar werk heeft gedaan en prachtige natuurlijke plaatjes heeft geschept. We boeken een tour waarbij we een nacht op een boot verblijven en ons twee nachten in een luxe resort in de watten laten leggen (het is ten slotte vakantie!). Vol goede moed en met eindelijk weer een goed gevoel gaan we slapen.

07-07-2014
Helaas liep het wat anders de volgende ochtend. De positieve vibes door Rie gestuurd moeten ergens een andere afslag hebben genomen. Simone voelde zich weer een stuk minder, en de reis begint wel met een busreis van 4 uur. We besluiten nog een dag te wachten te maken en de tour uit te stellen. De eigenaresse (en de rest van het personeel) zijn uiterst flexibel en met een paar telefoontjes is alles geregeld. Hulde (en een bloemetje) voor deze mensen!

Weinig nieuws dus ook vandaag helaas. Ervan uitgaande dat we morgen door kunnen reizen zijn we 4 dagen op het water en komen we vrijdag terug naar Hanoi.

Tot dan!

Liefs van Sim & Har

• 07 Juli 2014 - 07:00

Irene:

Heel veel sterkte met het herstel en veel plezier in Ha Long Bay, het lijkt me prachtig!
    (Miste wel wat foto's bij dit verslag...) kuz

• 07 Juli 2014 - 10:00

Kim:

Heel veel beterschap, hopelijk kunnen jullie snel weer verder.

• 07 Juli 2014 - 16:00

Gerda:

Beterschap gewenst, heerlijk dat Harald zo goed voor je zorgt Simone. Hopenlijk snel een vervolg van deze bijzondere reis. Dankzij jullie leuk geschreven verslagen elke keer weer fijn om te lezen.