Sneeuw in Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Simone Vogel - WaarBenJij.nu Sneeuw in Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Simone Vogel - WaarBenJij.nu

Sneeuw in Marrakech

Door: Simone Vogel

Blijf op de hoogte en volg Simone

31 Mei 2013 | Marokko, Marrakesh

30-05 (donderdag)
Weer naar een vliegveld. Ik zou er haast aan gewend raken. Ditmaal moest ik naar Eindhoven Airport met de trein en de bus, dus vroeg de deur uit. Gelukkig werd ik nu wél op tijd wakker, dus kon ik in de trein op mijn gemak ontbijten en nog even wat mailtjes eruit gooien. Op Eindhoven Airport hoopte ik nog een lekkere kop koffie te kunnen scoren, maar het hele vliegveld wordt verbouwd. Gelukkig verliep alles soepel met het boarden en opstijgen en hadden we geen vertraging, dus heb ik maar een lekker watertje genomen in het vliegtuig.
Omdat het erg helder was, had ik vanuit het vliegtuig uitzicht op Spanje, de Straat van Gibraltar en de Marokkaanse kust. Het landen verliep erg turbulent. Het voelde alsof ik in een achtbaan zat. Het vliegtuig zat vol met mensen die niet of nauwelijks hadden gevlogen, dus het gebeurde zo nu en dan dat er wat paniekerig gegil door het vliegtuig ging wanneer we iets onverwachter dan normaal een stukje naar beneden "vielen". Gelukkig was het daadwerkelijke landen op de grond prima verlopen en was ik zo door de douane heen. De taxirit was niet te duur en mijn hotel zo gevonden. Na twee tripjes naar de bank ben ik lekker op mijn bed neergestreken om een paar uurtjes te slapen.
Het diner was simpel, maar lekker, al waren de mensen van de bediening wel erg gehaast. Wat bleek: er is een tijdsverschil met Nederland. Op het vliegveld zeiden ze dat dit 2 uur in totaal is (omdat Marokkanen niet doen aan zomer- of wintertijd), maar in het hotel blijven ze volhouden dat het maar 1 uur tijdsverschil is. Volgens hun klokjes was ik dus belachelijk laat gaan eten.
Uiteindelijk ben ik in mijn tweepersoonsbed neergestreken en kon ik heerlijk lang slapen, maar niet zonder te dromen over Nederland in de sneeuw.

31-05 (vrijdag)
Gedesillusioneerd wakker geworden, denkend dat ik in Nederland was, maar mijn ogen opendoen en Marokko zien. Het kan gewoon niet vreemder. Vandaag heb ik nog een rustige dag, dus ik heb wat telefoontjes gepleegd om interviewafspraken te maken. Ook kon ik lekker in bad bijkomen en rustig opstarten omdat de temperatuur nog lekker laag (20 graden!) is en het redelijk bewolkt is. Inmiddels is het midden op de dag en het zonnetje breekt langzaam door. De temperatuur stijgt en het getoeter van de auto's ook. Zometeen ga ik maar eens een supermarkt opzoeken om water in te slaan en naar de souk's. Pascal vliegt vandaag ook hiernaartoe en we hebben afgesproken elkaar te ontmoeten. In elk geval zal ik vanavond/morgen een bekend Nederlands gezicht zien en me met hem kunnen vermaken. Toch wel lekker.
Mochten jullie me willen bereiken: ik heb internet in het hotel en zal dus bijna even regelmatig als thuis mijn mail checken en mijn Whatsapp en Facebook aan hebben.
Beslama!

  • 31 Mei 2013 - 16:31

    Mama:

    Hoihoi, fijn dat je hotel goed is en dat je even rustig aan kunt doen vandaag. Lekker temperatuurtje ook (het is hier zowaar ook lekker weer). Groetjes aan Pascal. Kuz

  • 31 Mei 2013 - 17:25

    Gerard:

    Hoi Simone,

    Sneeuw in Marrakech? Waar? Op reis voor vakantie of werk? Leuk hoor om zo je belevenissen te lezen. Geniet er van!

    Groeten,

    Gerard

  • 31 Mei 2013 - 21:33

    Harald:

    Lekker lief! Kom lekker bij en over negen dagen ben ik er ook bij, komt helemaal goed!

    Dikke kus, en een poot van Pelle en Luca!

  • 03 Juni 2013 - 13:11

    Simone Vogel:

    Wat een lieve en leuke reacties.
    Ik ben hier voor werk, maar heb af en toe ook wat vrij om leuke dingen te doen.
    Het nuttige en het aangename verenigen :-)
    Ik ben in elk geval blij dat het in Nederland ook wat beter weer is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Ik ben journalist. Wanneer mijn vriend en ik vakantie hebben, gaan we het liefst een nieuwe plek ontdekken. We reizen dan rond, vaak zonder vastgelegde plannen, en bloggen over alles wat we tegenkomen.

Actief sinds 25 Mei 2013
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 30051

Voorgaande reizen:

14 Mei 2023 - 26 Mei 2023

Tweede kans IJsland

13 Oktober 2019 - 27 Oktober 2019

IJsland, land van vuur en ijs

22 Januari 2019 - 08 Maart 2019

Backpacken door Argentinië, Bolivia en Peru

17 November 2018 - 24 November 2018

Ierland

11 September 2016 - 29 September 2016

Dominicaanse Republiek

23 Juni 2014 - 19 Juli 2014

Vietnam

30 Mei 2013 - 14 Juni 2013

Marrakech - werken en bijtanken

23 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Londen UEFA

Landen bezocht: