We zijn op weg - Reisverslag uit Brussel, België van Simone Vogel - WaarBenJij.nu We zijn op weg - Reisverslag uit Brussel, België van Simone Vogel - WaarBenJij.nu

We zijn op weg

Door: Harald

Blijf op de hoogte en volg Simone

11 September 2016 | België, Brussel

11-09-2017
Wat een vreselijk hectische manier om je vakantie te beginnen! De aanloopweek is al zo druk; In de laatste vier dagen heeft Simone nog twee freelance-klussen, een derde die eigenlijk ook nog af moet maar gelukkig kan worden uitgesteld, drie dagen werken. Ikzelf werk om het makkelijk te maken ook nog even drie vroege diensten, waarvan de laatste vandaag nog, op de dag van vertrek.

En in die hectische dagen moeten we ook nog even tijd vinden om alles voor te bereiden, in te pakken en te zorgen dat alles geregeld is. Met een beetje stress en iets later dan origineel gepland (Simone kon de katten niet loslaten) rijden we dan toch naar Brussel, waarvandaan we zullen gaan vliegen naar de Dominicaanse Republiek. We hebben gelukkig een prima dealtje gesloten met een airporthotel bij Zaventem. Lekker nog een nachtje relaxen vlakbij de luchthaven, dus morgen zijn we er zo. En dan past het hotelpersoneel nog tweeënhalve week op de auto ook! Helaas voor Simone moet er nog wel heel even gewerkt worden, maar we liggen dadelijk ongetwijfeld binnen no-time te slapen.

We zullen het nodig hebben, want morgen wacht een erg lange reisdag. We vliegen van Brussel naar Punta Cana om 10:55. Dat is een vlucht van negen uur, en we zullen zo tegen 15:00 lokale tijd (21:00 in Nederland) landen. Dan zijn we er nog niet, want vanaf het lokale busstation pakken we (hopelijk) nog een directe bus naar de hoofdstad Santo Domingo. Halen we die directe niet wacht ons zelfs nog een overstap op de route, en zullen we dus pas rond 23:00 lokale tijd aankomen op de eerste bestemming. Daar hebben we gelukkig in elk geval hotel geboekt, dus zoeken hoeven we dan niet meer.

De plannen daarna zijn nog behoorlijk losjes; we hebben een idee welke richting we op willen, maar hoe (bussen of toch auto huren?) en wanneer precies maakt ons niet zoveel uit. Het komt zoals het komt. Voor de Google-Mappers onder ons, de route zal ons leiden in de richting van Paraíso, Constanza, Damajagua, Puerto Plata, Cabarete en Samana en alles daar tussenin wat ons bevalt.

Voor nu nog groetjes vanaf dichtbij uit Brussel!

• 14 September 2016 - 11:07

Koos Vogel:

Geniet ervan!.

• 17 September 2016 - 11:58

Gerda:

Het begin is er, een hele fijne reis gewenst !